sandra är kock

 
ja jag skulle laga mat idag.  det skulle bli fisk och potatis och mamma hade bestält en sås också. det gick bra med att koka potatisen och steka fisken men såsen gick det sämre med.

jag bestämde mig att göra en vit sås med dill i. jag började att smälta  smöret och hede sedan ner mjölet. men jag tyckte att det såg så lite ut så jag gjorde en dubbel satts. sedan hälde jag i mjölken. man skulle koka den i fem minuter. men då blev den bara tjockare och tjockare. så jag hede i mer och mer mjölk. men helt plötsligt så börkade mjölken att ta slut. så jag fick en snille blizt att använda mammas mjölk som är laktosfri. men när jag började hälla i den så märkte jag att det inte var mjölk utan fil.
 
jag kan säga så här vi kan nästan äta sås tills jul.

ps när jag berättade för mamma efter vi hade ätit att jag hade råkat he i fil i såsen. såg hon jätte chockad ut.=)


bakning

ja nu är jag hemma igen. det är bara en dag kvar på denna skolvecka. men gud vad tiden går fort och alla dagar med.

eftermiddagen gick också bra på skolan.det blev statsorgentering. men man kan vara lite IQ befriad när man gick den. på en kontrol så skulle man skriva typ vilken verksamhet dom gjorde på platsen och kontrolen satt på sjukhuset. så ni fattar att man fick tänka mycke.

nu håller mamma på att baka. hon får ibalnd ett ryck så nu håller hon på att baka minst fyra sorter kakor. jag hoppas att jag får smaka sedan. =)


smitt offer

ja hej på er jag känner mig lite kraslig idag. övervägde fatist i morse att var sjuk men jag tänkte på josse som då skulle vara själv på skolan. så jag gick ändå så att hon är glad i alla fall.

ja nu sitter jag på det vanliga stället under luch rasterna. ja jag är i biblan och fördriver tiden. det har varit en halt jobbig och halvt slapp förmiddag. vi har haft samhäll, matte och svenska. snart har vi gympa. vet faktist inte om jag ska vara med eller om jag ska hoppa över. just nu känns det som att josse kommer att tvinga mig bara för att hon inte vill vara själv. men det märks troligen. 
sen blir det aktie. jag hoppas hoppas att vi inte ska skriva. men hur hög är den odsen för att det händer. 

ja nu måste jag gå snart. hej då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0