nu är det helg

ja nu har man klarat av en vecka till. snart börjar det bli jul skrämande va?

när jag kom hem idag var elin och frida här. jag som hade kännt på mig artt dom skulle komma så jag blev inte skockat. men det är lite jobbigt. menm men jag kommer överleva ändå.

nu ser jag på idol jag hoppas att min favorit inte kommer att åka.


kan ni gissa

nu har jag skrivit klart min kreativtskrivande uppgift. jag vill bara kolla om den är bra nog.
kan ni gissa vilen av dom här fyra dikterna som jag hare skrivit.

1 Jag hoppas du inte alls har det bra.
Jag hoppas du ligger vaken som jag
och känner dig lustigt glad och rörd
och yr och ängslig och mycket störd.
Och rätt som det är, så får du brått
att lägga dig rätt för att sova gott.
Jag hoppas det dröjer en liten stund.…
Jag hoppas du inte får en blund!

          2 En vacker stjärna
Som en flygande tärna
En vacker spegel
Som visar ditt segel
En vacker prins
Som ingen tror finns
En vacker ros
Som ger en kärleks dos
 
3 Stjärnorna växer om våren
stora som darrande droppar,
mjuka som levande väsen
med skimrande vita kroppar –
sväller som heliga frukter,
sänker sig nära, nära,
alltför mognande tunga
för spröda himlar att bära.

          4 mörkret ligger jag och hör,
hur klockor dånar utanför
med långa, tunga, jämna slag,
som mörkrets djupa andetag.
De dövar allt och söver allt
och löser tingens dimgestalt
i långa, tunga, jämna dån,
som tanken aldrig lossnar från.
Jag är bland dem som knappast finns
och bara vet och bara minns
det gamla mörkrets hjärteslag,
         som väntar ingen morgondag.

blev det svårt???? =)



trött

ja nu börjar man känna att snart är det helg. nu sitter jag på samhällskunskap. jag är lite trött men jag börjar känna atg snart är det helg så jag har börjat varva ner. jag orkar inte kämpa mycke mer. vi ska få sluta tjugo i då ska vi ner på uh och slösa lite pengar på fika men jag har ionte fikat på jätte länge. så jag är förkänt av lite kaffe.

lunch

sitte i biblan nu. vi har lunchrast. snart ska vi har prov i medecin. det är lite drygt men det äår ju första provet för i år. men det kommeratt gå bra. jag hoppas det i alla fall. ni får hålla tummarna.

före lunch hade vi estetisk värksamhet. då fick vi gå ner på museumet och kolla på några utstälningar. jag som riktigt kulturel kunde förtå inebörden av vad dom hade gjort. men minna vänner blev lite trötta efter ett tag märkte jag. så det gick ganska fortatt gå runt där. efter det fick vi sluta vi skulle bara fundera på vad vi tyckte om utstälningen eller något sånt.



klar

ja nu har vi haft vår första lektion. det var svenska och det gick bra. vi skulle berätta om våran låt som vi hade valt. det kändes som att det gick super bra. men nu måste jag gå och se vart josse och ville tog vägen.

hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0