bra

jag var som sagt på bio i kväll. jag kan medela att den här filmen var mycke bättre än den förra. jag är fanktist nöjd. jag blev i alla fall inte lika besviken som förra filmen. nu skulle jag villja öäsa den fjärde boken men det kommer inte hända på ett tag om nu inget mystigt händer.
jag har börjat fundera på vad den handlar om. men det kommer man aldrig få veta.

nej men nu ska jag gå och lägga mig. god natt


önskejul del4

4 december
Anna vaknade med ett ryck när någon puttade på henne. Hon satt i fönstret där hon hade somnat i natt. bredvid henne stod en man med vita kläder, i dörren till rummet stod en kvinna och stirrade på henne. Killen i sängen bredvid var inte kvar. Anna var inte säker om killen fanns i värkligheten eller om hon bara hade drömt om honom.
– du skrämde livet ur oss när du plötsligt hade försvunnit ur sängen. sa mannen
- jag kunde inte somna om så jag satte mig här. svarade Anna generat
mannen kollade på henne med sina stora vård ögon. Anna kunde se att han bedömde henne hur hon mådde.
– oj förlåt jag heter matts jag är din läkare.
– Anna. Vad har hänt med mig?
Anna kunde se att han började fundera hur han skulle förklara saken.
– du har fått kavikle. Det är en farlig sjukdom om man inte får vård snabbt…
Annas kunde bara höra orden farlig sjukdom.
- … den är inte så vanlig så du blev skickad hit till Uppsala från ditt hemsjukhus.



fredag

jag kan inte fatta att det igen är fredag. när jag var lite tyckte jag att fredag var den bästa dagen på veckan. det var den dagen man länktade till. men nu kommer det för ofta så i min värld är det lika dag som alla andra dagar.

ikväll ska jag på bio. jag ska se "luftslottet som sprängdes" jag hoppas att den är bra. men jaghar tyvärr läst boken så den kommer bli ganska tråkig. men jag ska se den ändå för att ha något att malla om för josse =). haha skämta.
men pga bion så kommer julsagan att komma nu eller snart i alla fall. hoppas att det går bra för er.

 det är nu bara 20 dagar kvar till jul.

 trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0