god natt

nej men nu ska jag snart lämna denna blogg och försöka göra något vettigt. om. man nu kan göra vettiga saker denna tid på dygnet. är det bara jag som tycker att det är ganska dåligt på tv på helgerna nu för tiden. men man ska ju vara glad. förr hade dom bara tv kanaler nu har vi några fler och har ändå inget att se på. funderar faktist på att köra igång en film. men det känns som att jag kommer att somna då och då är det inte lönt  att försöka ens. så jag tror att jag ska kämpa ett tag till innan jag går och lägger mig.
men nu är det i alla fall dax att säga  god natt


shoping

ja jag har visst glömmt att berätta vad jag har gjort idag. jag var ner på stan för att kolla på vinterrean eller vad man ska kalla den. jag janske är lite konstig men jag hittade inget. det känns som alla har hittat något på den. men inte jag. jag hittade faktist en ganska snygg kofta på en affär. men det stora problemet var att den stiktes redan inna man köpt den. det känns ointe så tryckt.

efter det så fikade jag och mamma. det är ganska skönt att prata ut med henne. jag hart också laggat mat. men om man får fmalla sig så blev det super bra. ur mammas synvionkel var det väll sådär. men man kan ju inte få allt.


tråkigt

det känns som det bara är jag som sitter här och har tråkigt denna lördag. jag ångara än att jag inte for på maran. men men man får lära sig av misstag. snart har jag tryckt i  mig popcornen och jag tycker att dom än luktar spya. jag kan säga köp inte hemköps popcorn. men smaken var det inget fel på. drickan var i alla fall bättre. smak av julmust. =) undrar när familjen tänker komma hem. men det är inte än i alla fall. ibland är det skönt att vara ensamen. men just nu skulle jag önka att det fanns någon att prata med. men alla är trolige ute och festar. men inte jag jag är skadad eller vad man ska säga. jag har ont i ryggen


blev skuten av puck dog omedelbart

jag var nyss inne och läste en artikel att en domare dog efter ha blivit träffad av en puck i en junior martch. alvaligt så kan jag inte släppa det. jag tycker att det är så hemskt synd om den som råkade skuta den. jag tror nog inte att personen gjorde det med  vilje. men bara veta att man har dödat en person skulle göra så jag i alla fall skulle må dåligt. jag tycker också att det var synd om lagen som spelade. man får inte veta hur gammal dom var. men juniorer kan var ganska unga och då kanske dom inte fattar vad som händer. men man får inte veta så mycke av artikeln så ganska många frågor plopar upp. men det är hemskt i alla fall.


modo

kan någon svara på vad modod höl på med under dagens martch. dom skulle lätt kunna vinna över frölunda. men då slappade dom bara genom martchen. tråkigt när man äntligen börjar närma sig slutspelsplats. som tur var så spelade frölunda också dåligt så det blev bara 1-1. men det var bara tur enligt mig. det skulle ha gått så dåligt annars. men men man ska vara glad över att båda lagen bara fick ett poäng var och modo än bara ligger ett poäng i från slutspel. nästa martch är mot luleå då hoppas hoppas jag värkligen att dom kommer att rycka upp sig och spela en bra martch. jag hoppas också att foppa kommer att lugna ner sig.

vad gillar jag för doft?

jag har funderat på en sak. alla har något som dom tycker att det lukta bra och gott. det kan vara parfym, nyklipt gräs, ny bakat mm. jag började fundera på vad jag tyckte var så gott och jag har nu kommit på det. jag tycker att frisk luft. man kan känna det tidigt på morgonen eller efter det har regnat. jag tycker att det luktar så gott. när man känner det så far minerna tillbaka till när man var ute och kampade och bode i tält. frisk luft det är nästan beroende framkalande. i alla fall för mig. men jag är ju  en aningen knäpp som alla vat.

vilken är favorit doft. jag bara undrar  finns det fler som har konstiga doft beroenden.



Joel, 61, hade sex med hiv-läkaren - sedan fick han veta att läkaren var smittad

jag undrar bara vad läkaren tänkte när hon gjorde det. man får inte veta om läkaren visste om att den hade hiv eller inte. men jag skulle ha blivit sur på henne om hon hade vetat det. jag skulle i alla fall ha blivt så sur så man vill döda henne. men det ska man inte göra. man tycker att en läkare skulle ha bättre kol. men dom är menniskor dom med. dom kan råka ut för sånna saker dom med.   men i alla fall så skulle det komma som en chock om man i vilket fall skulle få veta att man har fått hiv. bara tanken på på det skulle vilja dö. det är så skrämande att man inte vill tänka tanken på det.

min kväll eller inte

jag tror värkligen att det här är min bästa kväll eller inte. skulle nyss göra dricka på soda streamen. bär jag hälde i smaken så bubblade det över så jag fick dricka över golvet. mina popcorn luckta ganska lika som spya. upptäckte nyss att dom hade gjort om i tv tablån så det jag ville se på visades inte. istället så visas grabben i graven bredvid som man har sett minst hundra gånger. bra va? jag hoppas att jag hittar något bra snart. om jag ska vara ärlig så ångrara jag att jag inte for på maran ändå. det är så trist här hemma just nu. om jag inte hittar på något snart så kommer jag gå och lägga mig i stället. haha nej men nu ska jag försöka hitta på något.


prov, nationella och dansmaran

igår hände gudligt mycke på skolan så hade vi först medecin prov. det gick så där bra. direkt efter så gjorde jag första delen av nationella i matte. jag håller tummrna att det gick bra. när jag kom hem så fick man börja ladda inför kvällen. sminka sig, byta kläder, söka efter pengar och äta sen var det bara att fara. jag skulle på dansmarna för att röra mina lurviga =). det var grymt drag och jag kan säga ärligt att jag aldrig har dansat så mycke. men alla var väll inte super bra heller så detta leder till att jag måste avstå från dagens dansmara dag på grund av ryggvärk. men jag hade kul i alla fall och det var ju det man var ute efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0