Brun när man är fisblek

Stod nyss i duschen och kollade ner på min fisbleka kropp och tänkte glatt "oj va brun jag har blivit". Jag undrar vad som har gjort mig så brun den här gången. Kanske är det alla min brun utan sol krämer, att jag har solatsolarium eller bara det att jag har suttit ute och pressat tills jag blir röd. Varje år när jag träffar mina kompisar efter sommaren så är jag före glad över att jag är brun efter deppig över att åter igen vara blekast i år igen. Men det är ju bara så när jag har fått anlaget att vara just FISBLEK så kan man inte bli lika brun som man vill. Men jag försöker ändå varje år att bli lika brun som dom jag har runt mig. Men det som händer mig om jag är ute på stranden och pressar en hel dag är nog att jag kommer hem mer röd än brun.

Så idag när jag stod där och kollade på min bruna fisbleka kropp kom tanken om det värkligen är värt att försöka bli super brun och lägga massa timmar på det bara för att träffa någon som har normalt lätt att bli brun och bli besviken över att man inte är lika brun som den.

Som en person sa till mig "så brun som du är på sommaren, så blek är jag på vintern"
Minns inte riktigt vem som sa det men jag har mina små aningar om vem det är ändå. Så om någon känner igen det så vara glad att ert uttryck om min fisblekhet fick vara med här på bloggen =)



Så jag tror allvaligt att jag ska börja vara stolt över att vara fisblek. Jag ska sluta föröka bli brunare än mina vänner och istället försöka bli brunare än vad jag är på vintern, det är ju istället ganska lätt. jag undrar bara hur lång tid det kommer gå innan jag smetar in mig i massa brun utan sol igen eller kollar avunsjukt på någon som är super brun.
 

Kommentarer
Postat av: LIENE

Hejsan!

Nu har jag lottat ut vinnaren i tävlingen om gästinlägg hos mig. Det var du som vann. Grattis!

2011-07-01 @ 15:34:35
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Melina

Jag tycker att det kan vara jättefint att vara blek, hoppas du får en bra dag! :)

2011-07-03 @ 16:18:17
URL: http://melzys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0