önskejul del2

 

2 december

det hade snöat under natten. Så nu låg det några centimeter snö på marken. Anna satt på lektionen men hon hade svårt att koncentrera sig på vad läraren sa. Hon hade blivit tillsagd flera gånger att vara med men tankarna fladdrade i väg ganska fort igen. Hon blev glad när äntligen lektionen tog slut. men ute i korridoren stod Julia, Maja och fia. dom var dom "cool" i skolan i alla fall så trodde dom det själv. Dom hade varit taskig med Anna sedan dom började i samma klass. Nu stod dom där och stirrade på henne. Hon visste att dom pratade om henne men orken att Bry sig hade förvunit för länge sedan. Hon kunde erkänna att dom hade gjort så att hon hade mått dåligt många gånger. Men hon brydde sig inte om dom för att slippa må dåligt igen. När Anna såg läraren komma så smet hon in i klassrummet för att slippa hamna bredvid dom och kanske få en kommentar som skulle förstöra dagen.
men när hon satt på lektionen kände hon sig plötsligt konstig. Ljudet blev som hon hade en hink på huvudet och det svartnade för ögonen. Hjärtat började slå jätte hårt och hon kände att hon föll i golvet. Men hon kunde inte röra sig. hon hörde maja säga
- nu försöker hon få uppmärksamhet också
- gud va fjantig man kan vara. svarade Julia
det var det sista hon hörde. Men hon viste nu att dagen var den värsta i sitt liv eller var det kanske en bra dag?


onsdag

20 dagar kvar till jul

jag har varit super glad humör idag. händer inte så ofte. men tyvärr vet jag inte varför det har varit just idag. men sån får man väll aldrig veta. men dagen har varit ganska bra. inga priblem direkt. men gympan var ganska kul. vi hade som tur  var inte dykning som jag ar oroart mig för. men jag har ont i huvudet i stället. men det bli alltid när jag är på badhuset. jag vet inte varför men det kan vara en del av min överkänslighet. viktoria har varit sjuk idag så man kan väll hoppas att hon kryar på sig.

vill ni veta en trevlig sak? jag har inte drattat på arselet  idag. det tycker jag är bra gjort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0