önskejul del13

 

13 december

vid åtta så var Anna redan framme där hon skulle sjunga. Oskar såg mer sovande ut. Men hon trodde att han var vaken annars kunde väcka han när det började. Anna tycket lite synd om honom. För dom hade inte kommit i säng för än vid ett två tiden. Sen hade väckaren ringt redan vid sex. då hade Oskar sett grymt trött ut. Nu hade dom hunnit ha rep och snart skulle det börja. Biljetterna hade tagit slut på direkten när dom släpptes och då får ni inte tro att det är få. det fanns över 10 tusen platser. så man kan fatta varför Anna började känna av nerverna.
– nu måste ni inta era platser ropade en kvinna
alla i tåget gick till sina platser i tåget. det var 60 tärnor, 40 stjärngossar och en lucia. Så när allt började och alla tågade in så fattar ni att det var mäktigt.
Anna skulle sjunga i andra låten innan första tonen kom ur henne så ville hon bara försvinna sen släppte allt. Dom andra låtarna gick galant.

två timme senare var åskar och Anna på väg hem. Dom satt på tåget.
– jag kan inte fatta att du har jämt en sån där talang för mig. sa åskar
- då har jag jämt den för mig också
- du var jätte duktig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0