önskejul del 1

 
1 December

Hon gick med lugna steg. Kylan låg avvaktande i luften, men det hade än inte blivit så kraftigt. Bilarnas svischande störde inte Anna när hon gick där med tankarna långt ifrån värkligheten. Hon hörde inte dom steg som kom bara närmre och närmare.
– vad går du och tänker på då? undrade Åskar som nu hade hunnit Anna
- på allt. svarade hon
- du kan väll inte gå och tänka på ALLT?
- jo
- så du tänker på gruskornet i min sko?
Anna fick lov att skratta åt Åskar. Han visste precis när han skulle vara rolig för att få henne på bra humör. Dom hade varit vänner sedan dagis. Som tur var så hamnade dom i samma klass i ettan och sen hade dom följts åt hela grundskolan. sen gick dom skilda vägar, han gick estetmusik och hon barn och fritid. Dom hade inte träffats så ofta den sista tiden. På toppen av backen tog träden slut. det var där dom kära var på våren, men det var ganska vackert nu på året också. Man kunde se många små prickar av lampor ifrån staden. Dom stod länge bara och tittade på den gudomlig vackra synen av staden på kvällen. Dom bara stod där tysta en lång stund.
– titta en stjärna som faller, vi måste önska oss något. utbrast Anna
hon blundade hårt och tänkte "jag önskar att jag ska bli sedd" sedan öppnade jag ögonen. Åskar stod än och blundade. efter det tag så öppnade han ögonen och log glatt mot Anna.



tisdag

det har varit renarama ortopedväder idag. ni som inte har hört ordet kan jag förklara att det betyder att ortopederna har haft mycke att göra. det har varit halt och jag har tippat tre gånger idag. så man kan ju förstå varför jag har ont i svanskotan. annars har dagen varit ganska bra. det har inte hänt något specielt ovanligt. jag kan inte fatta att det redan är december. det är bara 23 dagar kvar till jul. fattar ni att man börjar bli stressad. men det är ju inte så mycke att göra åt.

jag lovade för ett tag sedan eller ganska länge igentligen. men skit samma. att ni skulle få läsa något som jag har skrivit. så nu idag ska jag starta min julsaga. vi få se hur lång den blir. jag har satt som mål att den ska räcka till jul. men den kan bli kortare eller länger. ingen vet än. jag kommer att publicera en del varje dag. första delen kommer snart.
jag hoppas att ni ska tycka om den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0