lov

snart är det jul. fattar inte att det kan gå så fort mellan sommarlov och jullov. men det sägs att desto äldre man blir dessto snabbare går det. undra hur fort det kommer då gå när man blir runt 70. vill igentligen inte veta. jag blir stressad av att det går så fort redan.

men nu har vi lov =)


önskejul del22

22 december

i dag var det skolavslutning för Anna och åskar. Oskar skulle spela en låt där som han hade skrivit själv. Anna kunde inte fatta att han hade skrivit den, för den var så bra. Alla satt tyst och lyssnade sen fick åskar en stor applåd. för största gången sedan Anna hade blivit känd hade hon inte stått i rampljuset utan åskar. Hon kunde se att han njöt av att vara i blickfånget ett tag.

När avslutningen var över gick dom ner till ett café. det var ett litet café som Anna och åskar brukade gå på när dom var liten. Det var dit alla ungdomar gick för att slippa föräldrarna ett tag.
– vad ska du göra med din berömdhet nu då? undrade åskar
- jag ska fortsätta i en viss mån. men jag kommer inte hålla på som jag har gjort den här månaden. Det kommer jag aldrig att klara en längre tid. Vad ska du göra då?
- jag är inte känd inte sist jag kollade i alla fall. Jag kommer aldrig att bli det heller.
– du kommer troligen bli känd du med. men det blir du bara om du själv vill.
– JAG hur då?
- du kommer antingen bli känd för dina låtar eller som en artist. Om du vill så kan du börja som låtskrivare och gitarrist till mig.
- vad får jag för det då?
- du får än så länge MINST 10 000kr varje gång vi har konsert, 5 000 om vi bara spelar några låtar. mer vet jag inte men troligen en del om vi hamnar på radio/tv. Men desto mer känd jag bli desto mer kommer du få. vill du söka jobbet?
- vad få jag för sjukförsäkring?
- jag vet inte men det får du prata med personalsekreteraren.
båda två skrattade och då var det bestämt åskar skulle börja skriva låtar åt Anna och spela åt henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0