god jul

 

som ni märker så bloggar jag inte så mycke. det är för att jag orkar inte och vill inte heller blogga så mycke som jag har gjort, så det blir lungt nu under jul och nyår. men jag återkommer i januari som vanligt.

men jag vill ändå önska er god jul. jag hoppas att ni får en lugn och stillsam jul utan olyckor och andra problem.



önskejul del23

23 december

När kvällen lagt sig över stan. tog Oskar med sig Anna upp på berget. Det hade snöat ganska mycke sedan dom hade varit där sist. Men det var inte konstigt när det redan hade gått en månad sen sist. Dom hade med sig lite picknick mat och några filtar. På toppen satte dom sig på den ensamma bänken.
– gud va vackert det är här uppe. suckar Anna
- mm jag skulle kunna sitta här hur länge som helst.
– här ska man sitta med sin älskling.
– du jag har funderat på en sak som du sa när du fick anfallet. Du sa att du älskade mig. tycker du om mig?
Anna kollade åskar
- ja men jag kan sluta om du inte älskar mig.
- du är konstig du. Om jag älskar dig det har jag gjort länge. Kan inte fatta att min önskning på stjärnfallet funkade. Jag önskade mig att den jag var kär i skulle besvara känslorna. Vad önskade du dig?
- att jag skulle bli sedd och det har verkligen gått i uppfyllelse.
– om en stjärna skulle falla nu. Vad skulle du önska dig då?
- jag skulle önska mig att du skulle få en lugn och trevlig jul
- det skulle jag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0