hemma

torsdag
jag pakade det sista till semesten. jag var också lite med min bror som inte skulle följa med. sedan for jag och mamma till stugan. tv funkade inte och det var svinkalt hela kvällen. så vi satt in lindade i filltar och sånt. det var så kalt att jag fick ha på mej vantar när vi skulle äta.

fredag
det hade äntligen blivit  varmt i huset  men vi fick inte igång tv idag heller. mamma skulle fylla på vatten till elementen det gick inte så lång stund så hör jag att det droppade. jag gick ut till halen då ser jag att det forsade vatten efter väggen. jag skrek upp till mamma som kom ner springande. hon kollade på väggen sen svor hon och sprang ner till källaren. det tog en liten stund att hitta utsläppet till systemet. hon hittade två stora tunnor där hedde vi allt vatten. under tiden som mamma kollade vattnet så att det inte skulle väma över så gick jag upp på övervåningen för att se vart vattnet kom ifrån. då upptäkte jag en stor pöl på golvet. så vi fick lov att fara hem för vi kan inte vara i ett hus där det inte går att ha värme på elementen. så nu är jag hemma igen vi skulle igentligen komma hem på söndag. på vägen hem for vi och hälsade på mormor.

nu ska jag deppa lite hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0