fredag

igår jobbade jag kväll. det gick ganska bra tills jag skulle hjälpa en tant. jag vet inte varför men hon ramlade baklänges helt plötsligt. jag var själv då så jag fångade henne och satte henne på en stol. det var efter det som jag började känna att det gjorde lite ont i ryggen. men jag tänkte inte mer på det.

när jag vaknade i morse hade jag jätte ont i ryggen och i en arm. jag ringde till mamma för att höra vad jag skulle göra. för jag vet att man måste göra en anmälan om att man har skadat mej för om det inte går över har man bevis. mamma visste inte om jag skulle göra en anmälan till skolan eller till jobbet men jag ska höra med annet på måndag när hon kommer på besök. men mamma ska kolla upp det också så hon vet.

jag gjore mej i ordning och for in till stan för att träffa henrik som vi hade bestämt i början av veckan. jag ville inte stanna hemma bara för skadan. men det gorde ont att åka buss när den bromsade hella tiden. men det var igentligen värt för att träffa henrik. vi gick på stan ett tag tills han skulle åka hem.

nu har jag lite ont i ryggen men hoppas att det har gått över tills på måndag när jag ska jobba igen. det jobbigaste är att det gör ont när jag lyffter på armarn högre än axlarna tex när man kammar sig och sånt. men jag har vant mej lite nu och lärt mej att inte göra det.

det har varit en dyster dag idag. det har bara rengnat och snöat hella dagen. men man får väll hoppas på sol i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0