14 april

imorse trodde pappa att jaghade dött eller något. för jag vaknade elva i vanliga fall så vaknar jag nio senast så jag var förvånad att jag sov så länge.

det har varit soligt idag igen. väldigt sjönt att vara ute i den här värmen.

men när jag var ute och gick höll jag på att bli på körd. så här var det. jag var på väg mot själevad när jag skulle gå över vid kyrkan så såg jag inga bilar. så jag började och gå. jag hade hög musik så jag hörde inte att det kom en bil. som tur var så kollade jag upp och såg en bil komma men jag har ju företräde för jag var på ett övergångs ställ och hade gått halva vägen redan. som tur var höll jag koll på bilen. då märkte jag att han tänkte inte stanna och hade hög fart. jag stannade och om jag hade gått ett steg till så hade ni inte sett mej mer. jag skämtar inte jag är helt alvalig. troligen blev jag fasligt skokad för jag darade och hade svårt att gå. men jag tog mej hem  ialla fall.

pappa hittade en gammal bok den var från 1927 och det var en kokbok. den var kul att läsa för dom hade inte samma syn sätt på mat då som vi har nu. tex stod dett att det nyttigaste man kunde ät var pasta. =) men pappa och marie tyckte det var kul att läsa för dom hittade maträtter som dom hade ätit när dom var små och har försvunit. det stod i den att den modärna spisen var en vedspis ochg en gasolspis det var bilder på dom också. dom var ful.

jag hoppas att det blir enb fin vårsommar dag imorgon med. jag sg den första tussilagon i dag hihi nu är det vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0